…cate putin despre SEO: Meta tag-urile – partea a III-a

Dupa primul articol numit  O scurta introducere in SEO acum am pregatit un articol detaliat pe partea de meta tags. Datorita imaginilor si filmuletelor veti intelege mult mai bine cum mai bine cum ne ajuta si unde sunt pozitionate aceste tag-uri.

Cand aduc in discutie meta tags observ aprobare si in acelasi timp nelamurire. Majoritatea oamenilor prefera sa spuna ca stiu ce sunt aceste tag-uri dar de fapt habar nu au ce si cum ajuta cand ne gandim la SEO. Le-a trecut termenul pe langa ureche si pare simplu. Asa sa fie?

Ele sunt vitale pentru ca intr-o prima faza sunt o sursa de informatii pentru viitorii useri/ potentiali clienti.  Sunt elemente ce tin de HTML si sunt inserate cu scopul de a oferi instructiuni pentru motoarele de cautare.

Dupa cum va spuneam in primul articol despre SEO exista mai multe tipuri de meta tags: Meta Title, Meta Description, Meta Keywords plus alte meta tags care acum nu mai sunt folosite.

O sa luam ca studiu de caz siteul www.folderjobs.ro pentru a vedea daca are sau nu corect implemementate meta tag-urile.

Meta title

Cat de important este sa alegem cu atentie acest titlu? Extrem de important. Este o fraza care caracterizeaza site-ul si serviciile/produse oferite. Nu vi se intampla des sa alegeti daca dati click sau nu in functie de acest scurt titlu si de descrierea aferenta?

Fiecare pagina a site-ului trebuie sa aiba o identitate proprie, sa le privim ca un slogan. Atentie mare cand puneti titlurile si nu le repetati pe fiecare pagina in parte.Sunt sigura ca aveti mesaje suficiente pe care doriti sa le transmiteti in mediul online.

Nu gasiti titluri interminabile pentru ca Google indexeaza doar 65 de caractere si dupa aceea adauga puncte de suspensie. Acest titlu trebuie sa fie pregatit astfel incat sa nu lase pe nimeni ” in aer” cand site-ul este cautat si gasit pe un motor de cautare.

Sa nu ne imaginam ca doar acesta ajuta cand discutam de SEO. Lucrurile sunt mult mai complicate. Sa le privim ca un puzzle.

O sa facem un mic studiu de caz pe site-ul: www.folderjobs.ro

Mai jos aveti un print screen care evidentiaza in mod aparte titlul site-ului.

 

Daca intram si in sursa site-ului avem urmatoarea imagine unde am evidentiat title-ul:” Locuri de munca 2012. Probabil cel mai simplu motor de cautare joburi”

 

Daca am inceput cu un exemplu o sa continuam cu acesta desi nu avem doar lucruri de lauda. In acest caz site-ul nostru nu are un meta description evidentiat in google. Ar trebui sa apara imediat in dreptul numelui site-ului. Daca cineva cunoaste motivul pentru care Google nu ne arata acest titlu ar fi interesant sa ne spuna.

 

Dar pe Facebook?

Si Facebook identifica usor tag-urile. In cazul de fata meta description si title.

Pe facebook: Meta title si meta Description

 

Meta description

Ar fi ideal ca aceasta descriere sa nu depaseasca 160 de caractere  (cu tot cu spatii) si sa fie concisa. Sa exprime exact ce utilizatorii vor gasi pe site si sa creeze interes. L-as privi ca un AIDA pentru o companie care vrea sa se promoveze in online.

Ce se intampla cand nu completam o astfel de descriere? Google intervine si completeaza el. Cu siguranta ati observat ca se preia o parte din articol- cel mai probabil daca ati scris un articol pe blog si apoi a fost indexat de google.

Daca se cauta un cuvant anume, Google cauta prin toate articolele/ informatiile si preia descrierea care contine acel cuvant.

 

 

Si in sursa:

 

 

Va recomand si filmuletul urmator care arata cum gandeste Google cand ne referim la meta description:

 

Keywords

Aceste cuvinte cheie ajutau motorul de cautare sa poata sa clasifice site-ul. In plus alegerea corecta a cuvintelor cheie o sa usureze si gasirea acestuia de catre utilizatorii interesati.Daca nu ati ales inca aceste cuvinte cu siguranta acum este putin cam tarziu.

Nu incarcati pagina cu o mie de tag-uri pentru ca acum o faceti fara rost. Motoarele de cautare sesizeaza si oricat va doriti sa fiti printre primii riscati sa ajungeti printre ultimii cu astfel de “manevre”. Deja motoarele de cautare (cel putin google) au inceput sa ocoleasca aceste cuvinte cheie si  nu le mai ofera importanta de alta data.

Asdar nu va temeti de keywords:

 

O sa revin in curand cu un nou articol pe aceeasi tema.

Completari?

Leave a Reply

Your email address will not be published.